Вихователь — це особа, яка за дорученням народу має повсякденний доступ до найдорожчого народного багатства — розуму, думок, почуттів дітей, підлітків і юнацтва. В. О. Сухомлинський

ШКОЛА МОЛОДОГО ВИХОВАТЕЛЯ



         «Один із секретів пе­дагогічної творчості
полягає в тому,
 щоб збудити в учителя інтерес допошуку,
до аналізу власної роботи.
 Хто намагається розібратися в хорошому
й поганому на своїх уроках, 
у своїх взаєминах з вихованцями,  той уже
досяг половини успіху».

                                                                                                       Василь Сухомлинський



         Мета   «Школи молодого вихователя» - сприяння  підвищенню фахового рівня, розвитку творчого потенціалу вихователя, удосконаленню майстерності, озброєнню новітніми знаннями, методикою та технологією виховання.
У перспективі – розвиток фахової майстерності.
  
       Основні завдання «Школи молодого вихователя»:   поглиблення знань з теорії та методики виховання, сприяння оволодінню молодими вихователями основних нормативних документів, вивчення й використання на практиці сучасних досягнень психолого-педагогічної науки та передового педагогічного досвіду, розвиток ініціативи й творчості, новаторських пошуків вихователів.

       Основні напрямки роботи  «Школи молодого вихователя»:   
·       розширити сферу знань вихователів із психолого-педагогічних основ;
·       ознайомити їх з елементами педагогічної техніки, опанування якої дасть змогу усвідомленню здійснювати відбір необхідних і найбільш доцільних прийомів роботи  учнів; створити для вихователів таке середовище. В якому їм би хотілося творити.

          Список молодих вихователів та їх наставників
                                  2014 – 2015 н.р.


ПІБ молодого вихователя
ПІБ наставника
1.
Бажан Світлана
Олександрівна

Бондар Галина
Петрівна

2.
Жиленкова Анна
Віталіївна
Рябич Тетяна
Григорівна



                                                 ПЛАН    РОБОТИ
           ШКОЛИ   МОЛОДОГО   ПЕДАГОГА  НА  2014-2015 н.р.

п/п
                    Зміст роботи
      Дата
      Відповідальні
                                І.Робота адміністрації з питань наставництва
1
Ознайомлення стажерів з правилами внутрішнього розпорядку.

до 01.09
Заступник директора з виховної роботи
2
Ознайомлення стажерів з планом  роботи школи молодого вихователя (ШМВ)

до 05.09
Рябич Т.Г.
3
Контроль за складанням планів індивідуальної роботи разом із наставниками.

до 25.09
Заступник директора з виховної роботи
4
Затвердження наказу про роботу з молодими фахівцями.
до 01.09
Директор
Заруцька Н.В.
5
Ознайомлення стажерів з основними правилами та обов’язками вихователя відповідно до нормативно-правових документів

до 25.09
Адміністрація, наставники
6
Контроль за складанням календарного планування відповідно до виховної  програми, веденням шкільної документації та звітності. Надання індивідуальних консультацій.

Протягом року.
Бондар Г.П.
Рябич Т.Г
7
Ознайомлення молодих вихователів із системою виховної роботи у школі.

до 20.09
Заступник директора з виховної роботи
8
Участь стажера у роботі методичного об’єднання.
Протягом року.
Керівник МО
Свириденко Н.М.

10
Підготовка алгоритмів, пам’яток, зразків самоаналізів на допомогу ввихователям-початківцям в організації роботи.

Протягом року.
Рябич Т.Г.


                                      ІІ.  План роботи з молодими вихователями
1
Інструктивно-методична нарада з вихователями-наставниками «Про організацію педагогічного шефства над молодими та недосвідченими вихователями».

Вересень
Заступник директора з виховної роботи
Смородська С.М.
2
Засідання школи професійної адаптації педагога-стажиста, де розглянути такі питання:
а) зміст програми Основні орієнтири виховання і пояснювальної  записки;
б) вимоги до ведення журналів і оформлення шкільної документації;
в)ознайомлення з документами, що регулюють навчально-виховний процес.

до 02.09
Рябич Т.Г.
3
 Зустріч за круглим столом молодих учителів з адміністрацією школи.

Протягом року
Адміністрація
4
Ознайомлення з особливостями навчально-виховного процесу у школі, з проблемою школи, вимогами педагогічної етики.

до 10.09
Адміністрація
5
Забезпечення участі вихователів-стажерів у роботі методичного об’єднання.

Протягом року
Керівник МО
Свириденко Н.М.
6
Контроль за веденням шкільної документації. Індивідуальні консультації щодо вимог до виховних планів, журналів.

Протягом року
Адміністрація, наставники, керівник МО

7
Вивчення організаційної сторони виховного процесу. Підготовка виховних заходів (оперативні наради, індивідуальні бесіди, засідання МО)

Протягом року
Адміністрація, наставники, керівник МО

8
Забезпечення кожного молодого вихователя рекомендаціями щодо складання індивідуального плану самоосвіти. Контроль за станом самоосвіти вихователів-стажерів.

Протягом року
Адміністрація, наставники, керівник МО

9
Затвердити графік взаємовідвідування заходів та
 самопідготовок  молодих вихователів.

до 10.09
Заступник директора з виховної роботи
ІІІ. Методична робота
1
Відвідування виховних заходів молодих вихователів для надання їм практичної допомоги, контролю за виконанням виховної програми.

Протягом року
Смородська С.М.
Рябич Т.Г.
Бондар Г.П.
2
Проведення індивідуальних консультацій з питань:

·       аналізу інструктивно-методичних листів, наочності, які забезпечують НВП;
·       організація самоосвіти молодих вихователів.

Протягом року

Бондар Г.П.
Рябич Т.Г.
3
Проведення групових консультацій для молодих уихователів з питань:
·       вимоги до планування і щоденних планів;
·       основні етапи підготовки вихователя до виховного заходу;
·       індивідуальна робота з учнями;
·       форми і методи роботи з учнями на самопідготовці;
·       проведення відкритих виховних заходів,
·       гурткова робота у групі.
Протягом року
Вересень
Жовтень

Грудень
Лютий
Березень
Листопад

Вихователі-наставники
Керівник МО
4
Участь вихователів у роботі шкільної ШМВ.
Протягом року
Бажан С.О.
Жиленкова А.В.
5
Тематика занять школи молодого вихователя (ШМВ)

·       Брифінг «Досвід, проблеми, знахідки».
·       Самопідготовка (практичне заняття)
·       Єдині вимоги до ведення шкільної документації (практичне заняття).
·       Дотримання санітарно-гігієнічних вимог до організації виховного процесу.
Жовтень –січень
Жовтень
Листопад

Грудень


Лютий

Адміністрація, наставники, керівник МО
6
День відкритих дверей «Майстер-клас»
Березень
Досвідчені вихователі
7
Декада молодого вихователя «Ініціатива і творчість молодих».
Квітень
Молоді вихователі
8
 Аналіз результатів попереджувального контролю за роботою молодих вихователів.
Травень
Рябич Т.Г.

9
Розглянути на засіданні педагогічної ради результати роботи ШМВ.
Травень
Заступник директора з виховної роботи


ПРОГРАМА  ІНДИВІДУАЛЬНОГО НАВЧАННЯ
МОЛОДИХ СПЕЦІАЛІСТІВ
2014-2015 н.р.

Теоретичні питання
Термін
Форма звітності
1.
Складання календарних планів. Оформлення журналів.
Вересень
Співбесіди із наставниками та заступником директора з ВР
2.
Форми організації діяльності учнів. Організація виховного процесу.
Вересень
Жовтень
Співбесіди із наставниками та
заступником директора з ВР
3.
Психологічні основи діяльності учнів у процесі виховання.
Листопад



Співбесіда із психологом школи та наставниками
4.
Відвідування заходів вихователів-наставників.
Протягом року
Співбесіда із наставниками
5.
Поглиблення знань із питань теорії та практики виховання.
Протягом року
Виступи на засіданнях МО
6.

Учнівський колектив – основа виховання. Складання психолого-педагогічної характеристики учня та всього класного колективу.
Грудень
Співбесіда із заступником директора з ВР та класними керівниками
7.
Розвиток пізнавальних інтересів учнів.
Січень
Співбесіда за конспектом
8.
Моральне та патріотичне виховання учнів. Розробка виховних заходів, зустрічей з цікавими людьми. Розробка та методика проведення вікторин, КВН.
Лютий
Співбесіда із наставниками.
Позакласний захід.
9.
Використання різних форм і методів у вихованні.
Березень
Співбесіда із наставниками
10.
Організація суспільно-корисної праці школярів. Аналіз форм і методів організації суспільно-корисної продуктивної праці.
Квітень
Співбесіда із наставниками
11.
Тиждень молодого вихователя.
Огляд дидактичних матеріалів молодих вихователів. Відвідування та обговорення заходів вихователів-початківців.
Травень
Відкритий захід

     
 План засідань школи молодого педагога

Мета: формування професійних умінь і навичок, які відповідають сьогоднішнім вимогам педагогічної науки і практики, підготовка молодих спеціалістів до засвоєння прийомів і методів педагогічного дослідження і методів перспективного педагогічного досвіду.

Засідання 1 Жовтень

      1. Обговорення плану роботи школи молодого вихователя на 2014-2015
          навчальний рік.
      2.  Ознайомлення стажерів з основними правилами та обов’язками вихователя
          відповідно до нормативно-правових документів.

      3. Лекція  «Методичні рекомендації по роботі із програмою "Основні
            орієнтири      виховання учнів 1-11 класів». 
Заступник директора  з
виховної роботи Смородська С.М.
     4.  Практичне опрацювання:
        ·  нормативно-правових документів про освіту,
        ·  вимог до ведення шкільної документації,
        · методичних рекомендацій щодо планування виховної роботи у групі.

Засідання 2 Січень

                  1. Інтерактивне навчання як засіб активізації пізнавальної діяльності учнів. 
                                                                    Виступ вихователя Рябич Т.Г.

     2.Психолого-педагогічний тренінг « Адаптація молодих спеціалістів до 
         педагогічної діяльності». 
                                                                                      Практичний психолог Толок Н.В.               

     3. Діагностика педагогічної оцінки та самооцінки готовності молодого 
         спеціаліста до саморозвитку. Заповнення діагностичних карток. 
         Аналіз результатів.                           
                                                                                         Заступник директора з виховної роботи Смородська С.М.

     4.  Взаємовідвідування заходів вихователями-наставниками та стажистами.  
                                                               Звіт вихователів Бондар Г.П.,  Рябич Т.Г.

Засідання 3 Березень 

     1. Педагогічна творчість як основа формування педагогічної майстерності 
         вихователя:
·      Що таке майстерність у педагогіці.     
·      Умови розвитку творчості вихователя.             
·      Знайомство з досвідом роботи вихователя-наставника Бондар Г.П.

      2. Використання ІКТ у роботі вихователя.
                                                                                                                   Вихователь Рябич Т.Г.

     3. Психолого-педагогічний тренінг « Адаптація молодих спеціалістів до 
         педагогічної діяльності». 
                                                                 Практичний психолог Толок Н.В.

     4. Огляд новинок науково-методичної літератури. 

Засідання 4 Травень

      1. Аналіз результатів попереджувального контролю за роботою молодих
          вихователів.

                        Заступник директора з виховної роботи Смородська С.М.

     2. Діти з особливими потребами
                                                                           Вихователь-стажист Бажан С.О.

     3. Сучасні проблеми виховання.
                                                                                           Вихователь-стажист Жиленкова А.В.

    Засідання 5 Червень

    1.  Круглий стіл « Від мудрого наставника до творчого молодого вихователя».

    2.  Звіти молодих спеціалістів про роль школи молодого вихователя у їхньому
         професійному  зростанні.



                 Зміст і форми роботи наставника зі стажистом

1.     Складання індивідуального плану роботи  стажиста з урахуванням його
     потреб і можливостей.
2.     Взаємовідвідування уроків і позакласних заходів із їх подальшим
     обговоренням.
3.     Спільні відвідування уроків досвідчених колег і ретельний їх аналіз.
4.  Випереджувальне відвідування стажистом уроків,  що проводяться
     наставником.
5.     Спільне зі стажистом складання календарно – тематичних планів, конспектів
     уроків.
6.     Допомога стажисту в розробці  уроків, позакласних заходів.
7.     Надання стажисту рекомендацій щодо самоосвіти.
8.     Ознайомлення стажиста з науково – методичною літературою.
9.     Обговорення новинок педагогічної літератури, творчих здобутків інших
     учителів.
10. Допомога у роботі з «важкими» дітьми, сім’ями.
11.  Залучення стажистів до методичної, громадської роботи.


                  Кодекс честі молодого вихователя

1. Будь компетентним, вимогливим, але справедливим вихователем.
2. Не підвищуй голосу в будь-якій ситуації. Пам’ятай: того, хто кричить, погано     слухають.
3.  Доводь свою компетентність і професіоналізм, логічно викладаючи матеріал.     Зумій створити доброзичливу обстановку, яка б сприяла кращому вихованню     підростаючого покоління.
4.  До кожного заходу готуйся, як до сповіді: запитай у свого сумління, чи ти
    зробив усе від тебе залежне для його підготовки.
5.  Намагайся бачити не в цілому групу, а кожного учня, розуміти його настрій,      психологічний і фізичний стан.
6.  Переступивши поріг школи, зосередь свою увагу на завданнях, які необхідно      виконати в першу чергу.
7.  Пам’ятай, що повага і любов до учня – це життєве кредо вихователя.
8.  Не нашкодь! Ніколи не нав’язуй своєї точки зору. Вона може бути хибною.
9.  Поважай думку учня. Намагайся спокійно вислухати його аргументацію.
    Якщо вона неправильна, звернись по допомогу до класу. Нехай учні
    подискутують і знайдуть істину разом з вихователем.
10. Не принижуй гідності учня. Не говори грубощів, не кричи. Інакше учні
     боятимуться тебе, але й зневажатимуть.
11. Завойовуй авторитет не «всепрощенням», а чесністю, порядністю,
     справедливістю, об’єктивністю, добротою.
12. Будь добрим, адже доброта врятує світ.
13. Слідкуй за своїм зовнішнім виглядом: педагог – це артист, який постійно
     перебуває на сцені. Спробуй уявити себе на сцені без зачіски або у шапці, у  
     непрасованому чи не свіжому одязі, брудному взутті, із невдалим або
     занадто яскравим макіяжем. Пам’ятай: учні уважно стежать за твоєю
     зовнішністю.


2 коментарі: